Geoblog.pl    lemur8    Podróże    Wakacje 2009 (Łemkowszczyzna)    Królewskie miasto Grybów

Królewskie miasto Grybów

Polska, Grybów

Ponieważ jest jeszcze całkiem wcześnie udajemy się do pobliskiego Grybowa. Grybów nosi nazwę miasta królewskiego. Samo miasto jest rzeczywiście dość stare, bo prawa miejskie otrzymało w 1360. Na rynku mieści się wspaniały, neogotycki kościół pw. św Katarzyny Aleksandryjskiej i równie ładny neogotycki ratusz. Nieopodal rynku mieści się Dwór Hoschów, którzy kiedyś byli właścicielami dóbr grybowskich. Obecnie ulokowany jest tam Zakład Lecznictwa Dzieci, czyli można sam budynek oglądać tylko z zewnątrz. Swego czasu był także w Grybowie browar (może nadal jest?) ale lokalnego piwa kupić się nie da.

Na koniec w poszukiwaniu pomnika natury dębu "Bartek" (chyba jakaś kopia bo oryginał stoi gdzieś na Kielecczyźnie) udajemy się do miejskiego parku. Park jednak jest mały i zaniedbany a dąb jest jeszcze gdzieś dalej, o ile w ogóle jest. Niestety spacer z wózkiem przez cały dzień to męcząca sprawa więc wracamy już do samochodu i do domu.